L5C

Schoolfeest

Hoi hoi!

Op vrijdag 1 mei was er bij ons op school een groot evenement. Het was ons jaarlijks schoolfeest. Dit jaar was het thema ‘De K van Kunst’. Voor dit schoolfeest moesten wij samen een kunstwerk maken. Het resultaat vind je hieronder:

11179698_10206663788501160_459556318_o

De mensen konden tijdens het schoolfeest op ons werkje bieden. Een veiling noemt dat.

Natuurlijk moesten wij het kunstwerk eerst voorstellen. Wij deden dit aan de hand van een dansje. Het lied ‘Pokerface’ van Lady Gaga spookte elke dag door ons hoofd door de repetities. Uiteindelijk vond onze juf dat we het schit-te-rend hebben gedaan! Hieronder zie je een groepsfoto net voor het optreden (we hadden wel wat stress…).

11187974_10206718820836934_1447055248_o

Trouwenssssss… volgende week komen jullie al! SPANNENDDDDDDDDDDDDDDDDDD!

Tot dan!

_____________________________________________________________________________________

Filmpje – Openheid

Dag iedereen

Vandaag zagen wij voor het eerst ons zelfgemaakte filmpje. Wij hadden het woord ‘openheid’. Leuk om onszelf in actie te zien (en vooral ook zeer grappig)! Hopelijk vinden jullie het ook een beetje leuk om naar te kijken en kunnen we samen ook dit woord onthouden en realiseren. Wij zijn vooral benieuwd naar jullie filmpje. Was het ook zo leuk tijdens de opnames?

Op de pagina ‘woorden’ kunnen alle filmpjes bekeken worden, dus ook het onze, maar hieronder vinden jullie een “speciaal” filmpje. Speciaal voor jullie vind je hieronder de ‘bloopers’.

bloopers

Groetjes
5C

_____________________________________________________________________________________

SAM_9767

Vroeger vs. nu

Op woensdag 3 december werd er heel wat gekeuveld in onze refter. Enkele grootvaders en –moeders losten de vragen van hun kleinkinderen en vrienden op. In onze taallessen werkten we rond het thema ‘grijs en wijs’. De kinderen hadden daarom in de klas elk met een klein groepje een interview voorbereid. Het waren stuk voor stuk pittige vragen: “Was jullie meester/juf streng?”, “Kregen jullie ook bewegingstussendoortjes?”, “Zijn er lessen die wij niet meer krijgen, maar die jullie vroeger wel hadden?”, “Wat deed je in jouw vrije tijd?”, “Heb je de Wereldoorlog nog meegemaakt?”, …
De interviews verliepen zeer vlotjes. Sommigen vonden het wel een beetje spannend. Anderen luisterden minuten lang met open mond naar de verhalen van de oma’s en opa’s. Het waren niet alleen de kinderen die dit zeer interessant vonden, ook de grootouders zelf straalden wanneer zij hun verhalen konden delen.

Enkelen hadden zich extra goed voorbereid op dit interview: een kaarsje voor de gezelligheid, een knabbeltje voor tijdens het interview, foto’s, … Alles om er een aangenaam moment van te maken. Op het einde kon iedereen met een voldaan en tevreden hart naar huis terugkeren.

Nieuwe map - kopie

SAM_9770 SAM_9776 SAM_9800

                          _____________________________________________________________________________________

SAM_9701

 

Dag iedereen 😀

Wij zijn 5C! Net zoals de andere klassen hebben ook wij de werkwoorden aller, avoir en être geleerd. Tijdens een muzische les moesten wij het Franse werkwoord ‘avoir’ in een filmpje gieten. Hieronder vinden jullie het resultaat.

Tot de volgende!

photo.jpg

Advertenties